Túl vagyunk az első pár napon a középső csoportban. A szülői értekezlet is meg volt már. Kicsit hosszúra sikeredett de az Erzsike óvónéni felolvasott egy könyvből, hogy egy középsősnek mit kell majd tudnia a tanév végére. Ahogyan olvasta folyamatosan fűzött hozzá plusz dolgokat, többek között azt, hogy ez a csoport már most sokkal többet tud mint amit ez a könyv leír. Valahogy én is ezt éreztem. Gergőnél a beszéd, hogy imád szövegelni nagyon sokat jelent, hogy agyilag mit fog fel és mit nem, hogy mit hogyan értelmez és mit miként lát. Idén a matematika is előtérbe kerül majd. A bölcsiben már 1-6-ig megtanult számolni, ez a dobókocka miatt tartott hatig. Mostmár a 9 kihagyásával 10-ig számol. Nagyon jó a Fáraók Kincse mint kaparós sorsjegy, hogy összehasonlítson számokat és hogy melyik piramisban található az adott szám. Lekaparjuk az első számot, majd én megmondom melyik piramisban találja a kicsi, közepes vagy nagy piramisban, Ő pedig megkeresi az adott helyen ugyanazt a számot. Imádja ezt a sorsjegyet. Nem is gondolnák az emberek, hogy ez milyen egyszerű tanítási lehetőség és ha nyerünk annak még örülünk is. Mikor beszélni tanult akkor pedig a reklámújságoknak vettük nagy hasznát. Rámutattam a tárgyra Ő pedig mondta a nevét. Most idén előfizetünk az oviban a Tappancs füzetre. Az ilyen óvodásoknak való fejlesztő füzetecskéket eddig is vettem Gergőnek mert imádja, így azokból is könnyedén megtanulja a dolgokat, úgy hogy közben még élvezi is. A mozgás terén sem hiszem, hogy gond lenne Gergővel. Az óvónéni azt mondta sok labda játékot játszunk. Gergővel egész nyáron minden este még 8-kor kint fociztunk az udvaron. És tényleg minden este. Mikor elkezdte a nyári szünet után a magánbölcsit az előtt vasárnap hagytuk abba mert mondtam Gergőnek, hogy mostmár jön az ősz és nem fogunk tovább tudni esténként focizni. Imádtam én is és ő is. Bent a szobában terpeszülésben szoktuk egymásnak gurigatni a labdát. Ezt még Zsókától vette át Gergő mert magától nem szerette de miután látta hogy Zsóka velem ezt játsza azóta Ő is sűrűn kéri ezt idebent. Szóval nálunk a labdajáték jócskán megvan. Ami viszont biztos elmaradás az az ének terén és a móndókák terén van, illetve rajzolni sem tud még. Legalábbis a korához képest már formákat kellene rajzolnia. Bár az óvónénik megnyugtattak, hogy rajzolni ilyen idős korban a lányok jobban szoktak tudni. Az Angelika néni mondta, hogy a saját csoportjában szeretné már most elkezdeni tanítani azon jelentkezőket furulyázni akiket érdekel. Erre én megkérdeztem, hogy akadály-e az ha nincs zenei hallás. Erre megkérdezte az óvónéni, hogy nekem nincs vagy a gyereknek. Mondtam, hogy mivel szerintem ez öröklődik ezért Gergőnek sem hiszem, hogy lenne. Csabi családjában sincs senki akinek jó hangja lenne. Azt mondták a furulyánál nem lényeges. Hát ettől függetlenül nem hiszem, hogy Gergőt érdekelné. Ha mégis megadom Neki a lehetőséget, de nem hiszem, hogy lekötné. Akkor már inkább valami sport lesz majd az ami érdekesebb lesz majd Gergő számára. Azon foglalkozások viszont majd csak nagycsoportban lesznek, mint ahogyan angol nyelv is. Ami még érdekes téma volt a távolságok fogalma és az idő fogalma. Gergőnél az idő, hogy tegnap, ma, holnap még a beszédben nem fontos viszont, hogy mennyit alszunk még az adott eseményig, azt tudja számolni. Mostanában kezdtem el Neki mutogatni a mutatós órán, hogy miként telik az idő. Hétvégén türelmetlenül várta a délután négy órát. Három órakor megmutattam mikor szóljon. Végig kérdezgette és mindig mondtam Neki, hogy majd ha a nagy mutató körbe ment a kicsi pedig a 4-re ér. És tudta, hogy mit kell figyelnie. Persze ez nem azt jelenti, hogy ismerné az órát, mert még azért ez nem érdekli csak ilyenkor. Az időt úgy be tudja határolni, hogy majd reggel ha felkelünk, vagy délután majd ha jössz értem az oviba. A távolságokat, a helyeket, hogy mi hol van szerintem elég jól ismeri. Valamelyik nap a magánbölcsibe kellett még egy napot vinnem Gergőt, véletlenül a gádorosi útról nem a Szőlők felé vettem a kanyart hanem a város felé a felüljáróra. Na Gergő azonnal szólt, hogy anya nem erre kell menni, fordulj vissza. Vagy ha a Tesco-ba megyünk is tudja merre kell kanyarodni a városban ahhoz, hogy odaérjünk. Az oviba mostanában összevissza megyek a csatornázás miatt, Gergő mindig tudja merre kell kanyarodni, hogy majd az ovihoz jussunk, pedig tényleg mindig másfele megyek, mert hol erre, hol arra csinálják épp a szennyvizet, vagy valami építkezést. Orosháza kis város és most hogy elkezdődött a suli lépten-nyomon dugóba keveredek reggelente. A környezetünkben ahol mozogni szoktunk Gergő jól tudja mi merre van. A nyaraláskor Keszthelyen is ismeri a helyeket, pedig oda csak évente egyszer megyünk, de elég jó az emlékezőtehetsége. Ez majd jó lesz akkor amikor iskolában tanulni kell. Biztos kiérződik, hogy én elfogult vagyok Gergővel szemben, de azért szoktam figyelni a vele egyidős gyerekeket és agyilag jó szinten áll Gergő, egyedül csak a méreteivel van gond. Mármint, hogy nem nő és nem hízik. Jelenleg is 102-104 cm körül van és 14 kg. Megkérdeztem az óvodában, hogy a kis termete miatt lehet-e, hogy visszafogják a nagycsoportban. Azt mondták csak emiatt még senki nem maradt vissza. Kíváncsi leszek rá, de ezen ráérek majd akkor aggódni, bár az aggódásom addig sem fog azért unatkozni. :-)
2013. szept. 4.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése